Vi stänger nu denna incident då alla mätningar ser bra ut och feedbacken från kund stämmer överens med dem.
Posted Sep 20, 2021 - 11:06 CEST
Update
Under helgen har vi fortsatt övervakat nätverket och ser inga fler frånkopplingar på grund av paketförlust.
Posted Sep 19, 2021 - 20:44 CEST
Update
Vi övervakar trafiken under helgen och använder mätverktyg för att säkerställa att ingen mer paketförlust sker.
Posted Sep 17, 2021 - 21:19 CEST
Monitoring
En justering i hur brandväggslösningen fungerar har implementerats. Vi har kunnat provocera fram felet och även kunnat verifiera att felet inte längre uppkommer när vi gjort ovan justering i brandväggen.
Posted Sep 17, 2021 - 21:09 CEST
Update
För tillfället verkar internettrafiken vara stabil, men vi har inte fått någon bekräftelse av leverantör att problemet är avhjälpt. Vi fortsätter att övervaka tjänsten.
Posted Sep 17, 2021 - 18:05 CEST
Update
Felsökning pågår fortfarande.
Posted Sep 17, 2021 - 16:26 CEST
Update
Leverantören jobbar fortfarande på problemet.
Posted Sep 17, 2021 - 15:38 CEST
Update
Arbete fortgår med åtgärder för att lösa problemet.
Posted Sep 17, 2021 - 15:06 CEST
Identified
Problemet är identiferat av leverantör och åtgärd pågår.
Posted Sep 17, 2021 - 14:42 CEST
Investigating
Just nu upplever flera kunder tillfälliga frånkopplingar mot vår servermiljö. Vi är i kontakt med Nätleverantören för felsökning. Vad vi kan se av trafiken så är det i nätleverantörens utrustning som paketförlusten sker.
Posted Sep 17, 2021 - 14:41 CEST
This incident affected: VMWare vCloud, Webhosting, Midpoint Cloud, and Veeam Cloud Connenct.