Driftstörning på nätverket
Incident Report for Midpoint AB
Resolved
Vi har övervakat anslutningarna sedan i går kväll och trafiken flyter på som normalt.
Denna incident kommer nu att stängas och vi ber leverantören om en incidentrapport.
Posted Sep 17, 2021 - 10:51 CEST
Monitoring
Alla tjänster fungerar nu skall de skall sedan 17:40. Vi övervakar trafiken och stämmer av all funktionalitet vidare under kvällen.
Posted Sep 16, 2021 - 18:01 CEST
Update
Leverantör håller på med sista delen i åtgärd för att alla tjänster skall komma upp igen.
Posted Sep 16, 2021 - 17:29 CEST
Update
Åtgärderna börjar ge resultat, vissa tjänster är online igen.
Posted Sep 16, 2021 - 17:13 CEST
Update
Just nu sker ytterligare konfigurationsändringar för att åtgärda felet, vi bör veta mer inom 15 minuter.
Posted Sep 16, 2021 - 17:06 CEST
Update
Felsökning fortsätter.
Posted Sep 16, 2021 - 16:51 CEST
Update
Konfigurationsändringar genomförda utan framgång. Arbetet med att lösa problemet fortsätter.
Posted Sep 16, 2021 - 16:38 CEST
Update
Avstämning med nätleverantör, ingen ny information att delge i nuläget.
Posted Sep 16, 2021 - 16:23 CEST
Update
Åtgärd pågår, vi har inte fått någon beräknad klartid från tekniker än.
Posted Sep 16, 2021 - 16:16 CEST
Identified
Vidare kontakt med leverantör av nätverk, bekräftar att tekniker arbetar med att lösa problemet.
Posted Sep 16, 2021 - 16:07 CEST
Update
Nätleverantören har nu tilldelat tekniker för åtgärd.
Posted Sep 16, 2021 - 15:51 CEST
Update
Just nu har vi driftstörning på inkommande/utgående anslutning till datacentret i Falun.
Vår nätleverantör meddelar att de har en driftstörning som de just nu undersöker.
Posted Sep 16, 2021 - 15:46 CEST
Investigating
We are currently investigating this issue.
Posted Sep 16, 2021 - 15:45 CEST
This incident affected: VMWare vCloud, Webhosting, Midpoint Cloud, and Veeam Cloud Connenct.