Inkommande mail fungerar inte för dig som har spamfilter
Incident Report for Midpoint AB
Postmortem

Leverantören summerar incidenten med följande rapport:

Incidenten inträffade från och till mellan den 8 Januari 11:09 till den 10 Januari 08:09 och berodde på en mjukvarokomponent i spamfilter-tjänsten.

Vissa mail har inte levererats till användarna.
Avsändaren har fått ett meddelande om om att mail inte kunnat levereras.

De mail som kommit in för leverans har lagts i kö och samtliga mail skall vara levererade till slutanvändarna.

Posted Jan 11, 2022 - 14:07 CET

Resolved
This incident has been resolved.
Posted Jan 11, 2022 - 14:01 CET
Monitoring
Incidenten i sig är löst, vi avvaktar incidentrapport från leverantören.
Posted Jan 11, 2022 - 12:55 CET
Update
Leverantören håller på att sammanställa en Incidentrapport som vi kommer dela med oss av så fort den är klar.
Posted Jan 10, 2022 - 11:41 CET
Update
Leverantör meddelar nu att inkommande mail skall levereras som vanligt.
När det gäller de mail som skickades in i helgen så väntar vi fortfarande på ett definitivt svar om när de kan levereras.
Posted Jan 10, 2022 - 09:36 CET
Update
Vissa kunder rapporterar nu att mail kommer in till deras organisation.
Posted Jan 10, 2022 - 09:00 CET
Update
We are continuing to work on a fix for this issue.
Posted Jan 10, 2022 - 08:56 CET
Identified
Vår leverantör av spamfilter har problem med att leverera inkommande mail till era postlådor.
Detta beror på att leverantören har ett tekniskt fel just nu som de felsöker.
Vi kommer att uppdatera denna incidenten löpande med information.
Posted Jan 10, 2022 - 08:52 CET
This incident affected: Office 365 and Spamfilter.