OneDrive – Driftstörning / OneDrive - Reduced Functionality

Incident Report for Midpoint AB

Resolved

Vi vill informera att problemet med inloggning till OneDrive nu är åtgärdat.
Användare kan åter logga in som vanligt.

Observera att det i vissa fall kan uppstå synkroniseringsproblem när OneDrive-klienten startar upp igen. Om ni upplever några problem med synkningen, vänligen kontakta oss på 054-29 15 00, så hjälper vi er att lösa det.

Tack för ert tålamod medan vi arbetade med att åtgärda felet!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We would like to inform you that the issue affecting OneDrive sign-in has now been resolved.
Users can log in as usual again.

Please note that some users may experience sync issues when the OneDrive client restarts. If this occurs, please contact us at +46 54 29 15 00 for assistance.

Thank you for your patience while we worked to resolve the issue!
Posted Oct 30, 2025 - 08:24 CET

Investigating

Vi är för närvarande medvetna om ett problem som påverkar inloggning till OneDrive. Vid försök att logga in visas ett felmeddelande om att det uppstått ett problem med inloggningen.

Vi utreder för närvarande orsaken till problemet och har kontaktat Microsoft för vidare analys.

Tillfällig lösning: Under tiden kan filer nås via OneDrive för företag på webben via https://www.office.com och genom att välja OneDrive från portalen, även om det inte erbjuder full funktionalitet jämfört med klienten.

Vi kommer att uppdatera statusen så snart vi har mer information eller när problemet är löst.
Tack för ert tålamod!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We are currently aware of an issue affecting sign-in to OneDrive. Users may receive an error message when attempting to log in.

We are investigating the cause and have contacted Microsoft for further analysis.

Temporary solution: In the meantime, files can be accessed via OneDrive for Business on the web through https://www.office.com
by selecting OneDrive from the portal, although this does not provide the full functionality of the desktop client.

We will provide updates as soon as more information is available or when the issue is resolved.

Thank you for your patience!
Posted Oct 17, 2025 - 09:27 CEST
This incident affected: Office 365.