Some users may be unable to send or receive email messages in Exchange Online using Outlook on the web or desktop client
Incident Report for Midpoint AB
Resolved
Microsoft meddelar att problemet är åtgärdat.
Posted Dec 11, 2024 - 09:25 CET
Identified
User impact
Users may be unable to send or receive email messages in Exchange Online using Outlook on the web or desktop client.

Scope of impact
Some users who are served through the affected infrastructure may be unable to send or receive email messages in Exchange Online using Outlook on the web or desktop client.

Root cause
A table responsible for updating indexes on calls to the database was deleted, as intended, by an internal process. However, the corresponding metadata to reflect that deletion did not update correctly due to an unexpected service error that occurred on a subset of infrastructure, which resulted in the impact.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Användarpåverkan
Användare kanske inte kan skicka eller ta emot e-postmeddelanden i Exchange Online med Outlook på webben eller skrivbordsklienten.

Omfattning av påverkan
Vissa användare som betjänas via den berörda infrastrukturen kanske inte kan skicka eller ta emot e-postmeddelanden i Exchange Online med Outlook på webben eller skrivbordsklienten.

Grundorsaken
En tabell som ansvarar för uppdatering av index på anrop till databasen raderades som avsett av en intern process. Motsvarande metadata för att återspegla den borttagningen uppdaterades dock inte korrekt på grund av ett oväntat tjänstfel som inträffade på en delmängd av infrastrukturen, vilket resulterade i påverkan.
Posted Dec 03, 2024 - 09:06 CET
This incident affected: Office 365.